... mert laikusként építkezni vicces

Első építkező, aki az őrület felé tart

Az építkezés lépései - 2. rész - Roham tempóban a födémig

avagy lista ami alapján épül a ház vol 2

2018. szeptember 11. - Első Építkező

asdasdasdas.jpg

Ha izgalmakat, drámát és szakmai magaslatokat vársz a következő fejezetből (ismét) csalódni fogsz, ugyanis a födémig eljutni sem nagy mutatvány ideális esetben és megfelelő szakembergárdával. Azért pár okosságot megosztok a nagyérdeművel, amire mindenképpen figyelj oda és leírom, hogy én miben szívtam. ( spoiler: gci lusta voltam, már bent élünk... de igyekszem utolérni az eseményeket :D )

kis széljegyzet: Ezt a "cikket", kb 4-5 hónapja írtam, csak abbamaradt, mert nem volt kedvem kiválogatni azt a rengeteg sok képet amit most beszúrtam. Gyoran átolvastam amit anno írtam. Pár konklúzió: Irtózatosan le lehettem csúszva és fáradt lehetettem. Szóval időközben beköltözés volt, minden szép és jó, de még mindig húzom a belem, de amikor ezt elkezdtem írni, akkor lehettem a mélyponton, úgy olvassátok és értékeljétek, amúgy istenúgyse Pulicerdíjas vagyok more' :D )

Vízszigetelés

A főfalak ( és majd a válaszfalak alá is ) vízszigetelés kerül. Itt nincs nagy móka, kellősítő, vízszigetelő oxidbitumenes lemez, lángszóró és meg is van. Nem nagy mutatvány, de ha kimarad, akkor később a falazat felázhat. Ha felázik az gáz, pótolni pedig irtózatosan költséges ( mondják a hozzáértők ).

vizszig.jpg

Főfalazás

Nálam 30-as Leiertherm téglával épült a ház. Szívesen leírnám a falazás minden csínját-bínját, de ha eddig olvastál, gondolom tudod, hogy... hagyjuk :) Nekem laikusként elég volt annyi, hogy nem voltak csálék a téglák, nem voltak hézagok, a habarcs hellyel-közzel, ugyan akkora közökre voltak. Ennél a résznél érdemes neked is észnél lenned és folyamatosan méricskélned, nehogy valahol elfalazzák magukat a szakik.

Olvastam már falazási ( vagy milyen ) kiviteli tervről is, ahol be vannak rajzolva a téglák is méretpontosan, az a legtutibb. Nálam a kőművesek sokat matekoztak, szerintük a tervezőm nem ismerte a tégla méreteit, de viszonylag kevés vágással összehozták. Amúgy gondolom ez ilyen ősi ellentét, mindkét fél elküldi a másikat a krvnnyába.

falazas.jpg

Áthidalók

Az áthidalók felhelyezése sem nagy mutatvány, itt annyi szakmai fogást tudok, hogy az előregyártott áthidalók alá kisméretű tömör téglát kell rakni, mert fizika. A Facebook oldon többen írtátok, hogy ez a kisméretű téglázás oldstyle és vannak már "elemmagas" áthidalók. Sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom. Egy a lényeg a statikus által kiírt helyekre rakjatok előre gyártott áthidalókat, ahova meg vasbetont írt, oda vasbetont. (a ház eddig nem dőlt össze, szóval pro tipp). Nem éri meg kockáztatni. Lehet, hogy egy vasbeton áthidaló mondjuk 50 ezerrel többe fog kerülni, de mire oda érsz mint én 50 ezer forint úgy röppen ki a zsebedből, hogy "persze legyen, kuttyátse" ( amikor a ezt írtam, még nem tudtam, hogy az 50 ezer forint igazából mégcsak pénz sem lesz, hallottál olyanról, hogy beépített sütő és főzőlap? NE AKARD TUDNI!!!)

athidalo.jpg

Főfali pillérek

Vasbeton pillérekkel van tele a házam, jöhet földrengés vagy afrikai migráns rinocéroszcsorda, a házikó nem fog összedőlni.

Picit visszacsatolva az Építkezés lépései - 1. rész - cél a szerelőbeton bejegyzésre, asszem' írtam, hogy a szerelőbeton készítésekor hosszú betonvasakat szúrnak le a leendő pillérek helyére (még jobb ha már a zsaluköveknél teszik meg ). Ezzel kötik össze a pillért és az alaptestet egy egésszé. Ha nincs az gondolom gáz :)

Tehát ez a vasbeton pillérezés 3 fő fázisból áll. Zsaluzásból ( 2 oldalról bezsaluzzák a főfalak között kihagyott helyet ), vasszerelésből ( az alaphoz hasonló vasszerkezetet építenek hosszú vasbeton szálakból és kengyelekből, amiket beraknak a zsaluzatba ), illetve a zsaluzat betonozásból ( mixer és pumpás autó jön, vagy egy pumi ( ennél szebb szót az építőipar még nem teremtett pumpa + mixer egyben, óóó hányszor fogom ezt még leírni ).

Igazából egyszerű lenne, ha normális vállalkozók készítenék el. Egyedül itt szívtam, pontokba összefoglalva, hogy mire figyelj:

  • A vasszerelők szerencsétlenek voltak, össze vissza szereltek, sokat dolgozunk utánuk. Lógtak a vasak, fordítva tették be, elmérték, utángyártás, mittomén...
  • A zsaluzók rosszul rögzítették a zsaluzatot és a beömlő beton oldalra kinyomta a zsalukat. Ez mit jelent? Ferde, kb 15 cm-es eltérést fentről lefelé.
  • Szintén a jól képzett zsaluzók nem vibrálták be normálisan a betont a zsaluzatban. Ez kb. azt jelenti, hogy egy 290 cm magas téglatestbe nem tudsz konzisztensen, buborék és "üreg" nélkül betont beengedni. Ilyenkor egy speckó rezgő szárat cupákolnak bele a betonba, ami kihajtja ezeket a cuki buborékokat. Ha ez nem törtétnik meg, akkor lehet fészkes a beton ( látszik, hogy hol voltak a buborékok, illetve egyszerűen lesznek lyukak a pillérben. Állj ott, ha kell vibráltasd Te a betont ( másodjára én csináltam, fun, pláne ha ráiszol még két sört a tűző napon).
  • A külső fali zsaluzatok alján elég sok beton kiömlött a rosszul rögzített zsaluk miatt. Mondanom sem kell, hogy ezeken a helyeken a beton hiányzik.

A betonos problémákat gyorsan javították betonjavító cumóval, persze azonnal hívtam a műellenőrömet. Ő hümmögött, de megnyugtatott, a pilléreimben bőven van tartalék, akkor ott helyben nem tudott volna olyan szakit megnevezni, aki tönkre tudta volna vágni a házat. Éreztem benne egy kis nagyot mondó megnyugtatást, de nagy pszichológus az ember. Nem görcsöltem rá többet.

Vitaidítónak

A kőművesem és a műszaki ellenőröm más véleményen volt. A kőműves szerint kell vízszigetelést rakni a vasbeton pillérek rá, a műelleőr szerint NEM KELL, hiszem így fog "egybekötni" a pillér és a szerelőbeton. Spoiler: a műszaki ellenőrnek adtam igazat, kiszedtem a vízszigetelést.

Megtaláltam a kiemelt dobozt ;D
A zsaluzás során az addig gyönyörűen felfalazatott faladat agyon-vissza fogják fúrni, átütik. Te sírni fogsz, már ragadnád a poorhabot ( *szegényhabot, mert annyit fújnál el a házadba ), teljesen felesleges. A ház légtömörsége nem ezeken a lyukakon fog múlni. Engedd el, inkább égj szarrá a napon miközben történnek az események és veregeted a vállaidat, hogy már túl vagy a nehezén!
PEDIG NEM!

Na nálam ennél a pontnál jön a nagy eltérés. Ha jól láttam a házak többsége könnyűszerkezetes fa födémmel épéül, nálam Porotherm béléstestes födém lett. 
Nagyon sokan kérdeztétek itt is, illetve más fórumokon, hogy milyen előnyökkel jár ez a födémfajta. Ennek lehet, hogy áldozok egy külön bejegyzést

Köszi, hogy követed a szenvedésem, itt van még egy platform:

Kövess Facebook-on, itt nagyjából Norbi update vagyok ( jelentem a gépészem lassan végeznek )
Tehát: FACEBOOK OLDAL << katt

 

A bejegyzés trackback címe:

https://elsoepitkezo.blog.hu/api/trackback/id/tr714021224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása