... mert laikusként építkezni vicces

Első építkező, aki az őrület felé tart

Az építkezés lélektana

... avagy építkezni szerelem vagy feladat?

2017. szeptember 04. - Első Építkező

21192564_478832392474737_8574882069435100808_n.jpg

Az építkezés eleje nagyon érdekes volt, tényleg szinte egyik napról a másikra jött az elhatározás. Azt sem mondanám, hogy itt volt az ideje, jött a gondolat, szerenécsre a feltételek adottak voltak, úgyhogy belevágtam. A tervezési fázis kezdeti lendülete hamar abbamaradt, nem igazán történtek érdekes dolgok. Ha visszaolvasol, a régebbi bejegyzésekben azért a magam laikus módján próbáltam boncolgatni a különböző kérdésköröket és leírni, hogy mit, miért, hogyan.. Aztán most itt vagyok, állnak a falak, amiről szerintem sokan nem is tudtatok (kivéve ha követitek a Facebook oldalamat ;) ). Kérdeztétek, hogy hogyan élem meg az építkezést... hát így:

A legfurcsább dolog, hogy semmilyen "érzemi" kötődést nem éreztem eddig az építkezésen. A telekbe sem szerelmesedtem bele, bár tényleg szép helyen van. Közel a Mosoni-Duna, magas fasorokkal körbevett terület, csendes, nyugodt környék, de őszintén.. ha máshol lenne, akkor is tök jó lenne minden. Hogy mégis miért itt? Mert jó áron volt, jó fekvéssel. Jó oké, a nővéremék nagyjából 5 percre laknak, ez az elvitathatatlan érzelmi értéke mindenképpen meg van a teleknek. 

Az alaprajzzal sem szoktam álmodni, szép letisztult, de semmi "gyerekkorom óta akartam 2 ilyen párhuzamos falat" ( ámen hogy tényleg legyen 2 párhuzamos rész :D ). A tervezés első fázisában azért lelkesedtem, de a végleges koncepció is hamar kialakult miután elhagytuk a garázst

Olyan volt eddig az építkezés, mintha a munkám része lenne, racionális döntéseket hoztam. Adott egy projekt, amit végig kell vinni. Problémákat kell megoldani, ismeretlen helyezeteket kell kezeni, emberekkel kell egyeztetni és szervezni kell, "oszt jónapot". Furcsa is volt, mindenki rémtörténeteket mesélt, de ebből semmit sem tapsztaltam. Adott feladatra adott ember, adott időben, adott eszközökkel. Ok, szerencse is kell hozzá, hogy jó embert szakit.

Aztán jött az áttörés: Magam is meglepődtem, hogy a falazás végeztével amikor először beléptem a "házba" elmosolyodtam és furcsa romantika fogott el. Ekkor éreztem először, hogy baszki', ez nem egy feladat, hanem jó eséllyel az a hely, ahol családot fogok alapítani. Tényleg beütött a nagy szélesvásznú érzés, hirtelen elkezdtem látni a túltolt teraszon a pancsolómedencét, a füvesített kertet. A háznál jobban már csak a kialakuló közösségnek tudok örülni. Mindenki kedves, mosolygós, eddig senki sem jött oda hozzá, hogy "há' te vagy az a gyökér blogíró", szóval jó csapatnak nézünk ki. (majd megtudják, hogy mangalicákat fogok hátul tartani, de az még a jövő zenéje). Jó, az igazsághoz hozzá tartozik, hogy nagy meleg volt és ittam egy sört, de valahogyan elkezdett összeállni a kép. Tényleg hirtelen nagy boldogság fogott el, aztán mondtam egy halk krvnnyát' és mentem vissza talicskázni. 

A meleg, a sör és a gyors kiszáradás sem vette el a kedvem, rendíthetetlenül lapátoltam és talicskáztam azt a földet, amit egy bobcat-es úgy 10 perc munkával megcsinált volna, de jó érezni, hogy tényleg picit megszivatom magam a munkával. Hülyén hangzik, de jó volt szenvedni, mert eddig minden nagyon flottul megy. Talán csak egyszer voltam a plafonon, de az is 10 percig tartott és 2 telefonnal elrendeztem. Szóval sima ügy az egész :)

Most vettem észre, hogy a blog mottója az "Egy építkezésen valaki mindig az őrület felé tart".. Nálam max a szakik vannak a plafonon, mert hülyeségeket beszélek, de eddig nem panaszkodtak. Továbbra is azt mondom, hogy aki megteheti az építkezzen, nem kell félni tőle. Egy kis odafigyelés, egy kis "építkezekyolo", meg pár ügyes szaki és sima ügy lesz az egész :)

ui: hamarosan összefoglalom az építkezésen történt érdemi változásokat is, de nehéz belőlük tartalmat írni. Vót' betonozás, vót' szigetelés, vót' falazás meg egy kis méricskélés és ennyi... ok, azért volt egy mini drága is. coming soon' ;)

Eddig is kövess Facebookon >> ITT << , addig is #építkezekyolo

A bejegyzés trackback címe:

https://elsoepitkezo.blog.hu/api/trackback/id/tr8112803070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Axioma 2017.09.05. 11:21:09

Mar gyanakodtam, hogy feladtad (blog vagy epitkezes...).
Jol latom, az ott redonynek kialakitott eltolt athidalos megoldas? Es 30-as falon 2x12cm?
Nalunk szarul jott ki, mindenkepp figyelj majd, nehogy hasonloan jarj. Van 12cm EPS-unk, az athidalot meg ugy betonoztak, hogy csak az also athidalo 12cm-e van "lent". Plusz ehhez jon az, hogy az ablakkal se tudtunk jatszani (hosszu sztori, szabvany eloregyartott kellett legyen), ertelemszeruen az also keramia athidalo ala kellett emiatt kerulni, igy kivul most van 30.5 cm szeles parkany amit igen draga parkanyozni szinte barhogy, es bent meg majdnem nulla. A redony meg szigeteles elott se logott ki a falsikbol, pedig onmagaban mar valamennyire szigetelt lett volna, igy rament a teljes 12cm pluszban. Ha jol remlik, akkor az ablak hotechnikailag is jobb lenne, ha kintebb lenne. Illetve amikor rendelsz ablakot, legyen vagy terveztesd bele meretileg, hogy korbebeleled a nyilast xps-sel. Na ez se jo annyira ezzel az athidalassal, marmint nyilvan felul, plusz ha nem eleve ugy van szamolva, akkor mar vesztesz is az ablak nyilasmeretebol.
Szoval ezt valahogy egyeztesd ossze a tervezoddel, mekkora a kinezett redonytipusbol a szekreny merete, es ha lehet, ahhoz igazitsd az ablak elhelyezest, ahhoz meg az athidalo es a szigeteles kialakitasat. Ne bizd a kivitelezore (tudod, az "Igy szoktuk" meg a "Jo lesz az ugy" mondatokat ki kell irtani a szotarukbol... ne hagyd magad lerazni).
süti beállítások módosítása