... mert laikusként építkezni vicces

Első építkező, aki az őrület felé tart

Nálam járt az építésfelügyelet

... avagy, ne halaszd a papírmunkát az utolsó pillanatokra

2017. szeptember 22. - Első Építkező

11.jpg

Engem is elért a nagy bürokratikus gépezet keze, bejelentkezett az építésfelügyelet. Próbálnám kelteni a hangulatot, de nagyon erőltetnem kellene. A vizsgálatot megelőzően (1 héttel előbb) postai úton értesítettek, szépen leírták, hogy mire lesz szükség, mit fognak megvizsgálni. Levelet kapott még a műszaki ellenőr és a "kivitelező" (kőművest) is. Milyen papírokat kellett bemutatnom és hogyan zajlott az ellenőrzés? Kattints! ;) 

"Az építésfelügyeleti hatóság az építésügyi és építésfelügyeleti hatósági eljárásokról és ellenőrzésekről,
valamint az építésügyi hatósági szolgáltatásról szóló 312/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet (a továbbiakban:
Korm. rendelet) 61. és 62. §-aiban foglaltak szerinti ellenőrzést tart a helyszínen. Az ellenőrzésről értesítést
küldött az ellenőrzöttek részére." - hát ezért jöttek ki. Különösebb oka nem volt, az ellenőrzésen is látszott, hogy nem büntetni jöttek. Letudták a kötelezőket.

Na de mit is kértek?

Építési napló (e-napló a helyszínen, a naplót vezető számítógépén! vagy kinyomtatva papír alapon).

Jól olvastad "számítógépen vagy kinyomtatva". Nem akartam kockáztatni, úgyhogy kinyomtattam a naplókat, nagyjából 60 oldalt kellett kinyomtatnom 4 szakági főnapló, a napló adatlapok. Őszintén nem értem, hogy erre miért volt szükség. Én elvárnám, hogy a hatóság a saját infrastruktúráján ellenőrizze őket. Mi van ha valaki "meghackeli" és papíron benaplóz dolgokat? Na mindegy, nálam minden rendben volt

Az E-napló rendbetétele volt talán a legkörülményesebb. 

  • Fel kell tölteni az összes szerződést, 
  • az összes teljesítménynyilatkozatot

A vasszerelés és a zsaluzás az ellenőrzés előtt volt pár nappal, így a naplónyitás, szerződésírás, feltöltés, meghívás, területátadás, munka naplózása elég csücskös lett, de meglett időben

Építési-bejelentési tervdokumentáció

Ez viszonylag egyszerű volt, mivel a tervezőm egy csomagban odaadta az összes tervet és kivitelezési dokumentációt. Szépen megfogtam aztán betettem őket egy mappába. Ezekből egyedül a statikai tervet kérték el, a pilléreket ellenőrizték.

Kiviteli tervdokumentáció (a hozzá tartozó kiegészítő tervekkel és egyéb dokumentumokkal együtt)

Szintén semmi extra, megfog berak. (Oké, ez meg volt nyomtatva, de továbbra sem értem, hogy ha van egy online rendszer, akkor miért kell nyomtatva is... áh)

Kivitelezői, megbízási és tervezési szerződések

Két hiányosságot találtak, mind a kettő a szerződéseknél volt. Az egyik szerződésen nem volt feltűntetve a vállalkozás MKIK száma (többi dokumentumon fent volt), illetve az e-napló bejegyzésben sem szerepelt (elméletileg nem is kötelező). A másik hiányosság a vasszerelői, illetve a vasszerelők FMV szerződésében volt. A fővállalkozóval kötöttek szerződést, velem nem, ezt is pótoljuk. Biztos ami biztos alapon kinyomtattam a kivitelezők felelősségbiztosítását is (nem kellett volna).

A beépített anyagok megfelelőségét tanúsító iratok (teljesítmény igazolások, építőipari műszaki engedélyek)

Ezt a részt ugyancsak nemértem. Eleve mi értelme van ezeket feltölteni? Aki olyan épanyagot akar beépíteni, ami nem engedélyezett, azt úgyis "eldugja", aztán rak mellé egy kamu nyilatkozatot. Közel 20 db nyilatkozatot szereztem be, ezek közül a betonra kérdeztek rá (ahogyan a műellenőröm meg is jósolta). A beton teljesítményigazolása nem felelt meg az ellenőröknek ( a betonos cég adta ), de miután megmutattam a szállítóleveleket elfogadták.

Oké, ezeket a papírokat kellett bemutatnom, de mi történt az ellenőrzésen még?

Fotóznak párat és körbe mérték a házat. Minden oké volt, a tervek szerint épült meg minden ( mennyi fáradtságtól kímélhettük volna meg egymást, ha olvassák a blogot). Nagyjából ennyi volt, gondolom látták is, hogy minden szépen le van dokumentálva és a papírok is gondosan vannak rendezve.

Lassan kellene valamilyen izgalmas téma, mert én is érzem, hogy haldoklik a blog, ki kellene találnom valamilyen hatásvadász bejegyzést. Ha izgalomra, szakmaiságra vágysz, kövesd az Első Építkező Facebook oldalát ;D

A bejegyzés trackback címe:

https://elsoepitkezo.blog.hu/api/trackback/id/tr2812886094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.09.22. 20:33:31

Hehe, magyarország. Papírt gyártsunk raklapszámra, a többi nem számít.

mertezműanyag (törölt) 2017.10.26. 17:30:20

Szia, hozzánk éppen holnap jön a felügyelet! Én generállal építkezem, úgyhogy ő jön (a tervező nem tud) és hozza, amit neki kell. Én tegnap mindent kinyomtattam, viszem a laptopom, meg a mobil netem, mert kell az is. Érdekes, h én rögtön végzést kaptam, h jönnek, de csak nekem és a férjemnek küldtek ilyet, senki másnak. Úgyhogy beszkenneltem és elküldtem a kivitelezőnek, meg a tervezőnek. A napi jelentéseket is ki kell nyomtatni az e-naplóból?

Az egyik indexes fórumon valaki írta, hogy nem volt információs táblája, azért jegyzőkönyveztek... (A táblára kell felírni, h ki az építtető, ki a kivitelező, ki a tervező, mikor lesz kész, stb. Gyorsan gyártottam ilyet is.) Én attól félek, h nem kerítettük el még a területet, és ebből lesz a baj. Mostanában rendelem meg a kerítéselemeket egyébként, de az kevés lesz...
Amúgy nekem is van szép kis blogom, ott fent van minden fotózva: naphegy.wordpress.com :)
süti beállítások módosítása