... mert laikusként építkezni vicces

Első építkező, aki az őrület felé tart

Tippek, hogyan derítsd ki, ki lesz a szomszédod

2017. június 14. - Első Építkező

maxresdefault.jpg

Mivel a tervekre elég sokat kellett várnom (update: végre elkészült minden), ezért az építkezéssel kapcsolatos tenni akarásomat a szomszédok keresgélésével töltöttem. Közel sem volt olyan egyszerű a dolog, de a Földhivatal és ez a blog is nagy segítséget nyújtott. Két tipp, hogy hogyan tudod gyorsan és ingyen kideríteni, hogy ki lesz az, akit sajnos nem tudsz megválasztani. Szomszédvadászatra fel!

Szokták mondani, hogy barátot tud választani az ember, családtagot viszont nem. Ez teljesen jól van így, egy hülye testvért, vagy idegesítő apukát is szeretni fogsz a lelked mélyén, de mi a helyzet a szomszédokkal? Gyanútlanul veszel egy telket, felhúzol rá egy alaphangon 30-40 milliós házat, már látod a boldog öregkorodat, aztán bekapsz egy hótparaszt' szomszédot.*update: sokak nem értették meg, hogy miért jó ha ismered a szomszédaidat. A dologra egy kedves kommentelő világított rá, lentebb olvashatjátok. Biztosan a Te ismeretségi körödben is vannak történetek hülye szomszédokról, a teljesség igénye nélkül az én környezetem ilyenektől szenved:

  • A feljelentős fenyegetős: A társasházi élettől tekintsünk el, el sem tudom képzelni, hogy van olyan lakóközösség, ahol ne lenne 1-2 hülye fásult idősebb néni, aki nem pampogna állandóan, természetesen az Ő megfelelőjük is fellelhetők a családi házas környezetben. Feljelent, mert a térkő leér az aszfaltig, feljelent a kutya miatt, feljelent, mert szerinte nagyobb a házad, mint amekkora a tervben (de honnan veszi??), feljelent mert kerti lugast építettél.. Áh, agyrém és ezek valódi élő példák. Biztosan Ti is ismertek ilyeneket...
  • A leszarom: Számomra mindig is érthetetlen volt, hogy az emberek miért nem képesek békésen, egymást segítve élni. Nem libsi gondolkodás, egyszerű kompromisszum, de valakiknek ez kevésbé megy. Hajnali fűnyírás, kutyaszar a szomszédba átdobálás, flexelés amint észreveszi, hogy aludnál, a telekhatáron lévő házadat támasztéknak használós - vakolatleverős, szemetet nálad kidobós.
  • A megfigyelő: Organikus térfigyelő rendszer. Valahol ez tök jó, én is olyan környezetben nőttem fel, ahol a szomszédok figyeltek egymásra, de normálisan. Ellenben vannak ismerőseim, akiket TÁVCSŐVEL!!!! figyel a szomszéd és felírja a hozzájuk érkező autók rendszámait. 34 éves házaspár, 1 kisgyerekkel. Nyilván terroristák, de legalábbis füvet termesztenek.

Te ismersz ilyen típusú szomszédokat?

Ha nem is a megoldást kínálom a hülye szomszédokra, de legalább 2 tippet megosztok veled, amivel fel tudsz készülni az esetleges horrorra:

Földhivatal online ( LINK ): Biztosan találkoztál már a Földhivatal online felületével, itt lehet lekérni a hiteles tulajdoni lapokat, természetesen pénzért.. khm... Azt viszont kevesen tudják, hogy egy felhasználó (egy ügyfélkapu regisztrált) 2 db nem nem hiteles teljes tulajdoni lapot le tud kérni INGYEN! (pár családtag és megvan az egész környék ) Ebből kiderítheted a szomszédod adatait, aztán Facebook és Google. Máris lesz egy lehetséges profilod a szomszédodról. Én csekkoltam az összes szomszédot, sajnos körülöttem olyan telkek vannak, amiket a korábbi szántóföld tulajok kaptak "kárpótlásul". 
Az egyik oldalsó idős házaspárral amúgy találkoztam, kijöttek megnézni a telküket, mondták, hogy árulják. Szimpatikusak voltak, dicsérték a környéket meg bíztattak. Őket még el is tudtam volna képzelni szomszédnak, de ha Ők nem is jönnek oda, legalább befenyítettem Őket, hogy ha hülyének adják el a telket, tudom hol laknak. Mosolyogtak, pedig komolyan gondoltam ;) ( értsd ez vicc)

Írjál építkező blogot és költözz hülye nevű utcába: Amikor megvettem a telket és kiderült az utcanév, az első dolgom volt, hogy rágugliztam "WTF is Mórvető (írtam is róla ITT). Szerencsére mások is így tettek, így találtak rá nagyon sokat a blogra, illetve az ElsőÉpítkező Facebook oldalára (ITT). Most nagyjából 5 utcabeli (és a másik utácból is) írt már rám, akik a blog miatt találtak rám. Ha mástnem, ennyi előnye van ennek a hülyeségnek. A szembeszomszéd és pár "szembetulaj" megvan, az oldalsók még váratnak magukra, eddig kivétel nélkül mindenki tök normális. Azért beszédes, hogy egy "bloggerre" (phöjjjj az) ráírnak, hogy helló szomszéd. Ők normálisak (mernék is más írni), viszont Ők még nem tudják, hogy teheneket és birkákat fogok tartani az udvarban. ;) :D 

Update:

Érkezett egy informatív komment, bemásolom nektek és közzéteszem a választ, hogy mindenkinek egyértelmű legyen, hogy miért jó, ha ismered a szomszédokat, pláne ha építkezésbe kezdesz. Tehát a komment így szólt:

Lucifer Morningstar írta: "Begyűjtötted az összes szomszéd adatát. Ügyes. Azt valószínűleg fel sem fogtad agyilag, hogy pont te vagy az a gyökér akiről a posztot írtad."

Kedves Lucifer! Csokorba gyűjtöm neked, hogy miért jó ha ismered a szomszédokat. Nem, a bejegyzés nem listázásról szólt, nem excel táblát vezetsz a személyes adatokról, hanem megpróbálod kideríteni, hogy kikkel fogsz évtizedeken át egy környéken élni. Leírom neked a teljesség igénye nélkül, hogy ez miért fontos már az építkezés előtt tudnod:

  • Már a tervezés szakaszában fel tudod venni a szomszéddal a kapcsolatot, tudsz velük egyeztetni, hogy Ők milyen házat terveznek. 1 vagy 2 szint, magastető, lapostető? Lásd be, a szomszéd háza nagyban meg fogja határozni a saját házad élhetőségét is.
  • Kerítés: A hozzászólásod stílusából gondolom, hogy Te Berlini falra, vagy szögesdrótkerítésre gondolsz, én a telekhatáron lévő kerítésre. Én például nagyon szívesen leegyeztetném a szomszéddal az elképzeléseimet, mivel nekem kell megépítenem, de Ő is ugyan úgy fogja látni. Lehet paraszt vagyok, nekem így működik.
  • Új parcellázású terület, mindenki most kezd el építkezni. Én például különösen örülök, hogy csomóan rámírtak és segítettünk egymásnak. Közmű kérdések, tippek, építőanyag beszerzés, lesz, akivel összehangoltuk a humuszos réteg letolását, hogy ne kelljen többszöri kiszállási díjat fizetni. Paraszt dolog, beleálltam, már végigviszem
  • Miért fontos hogy ismerd a szomszédot? Például azért, mert én tudom, hogy a jobb oldali két telek 1-1 idős házaspáré, akik kárpótlásul kapták a telket, így fizették ki nekik a szántőföld részüket. Találkoztam velük, tök jól elbeszélgettünk és elkértem a telefonszámukat. Ha tudok vevőt a telkükre szólok nekik.

Egy szó mint száz, derítsd ki, hogy kik lesznek a szomszédaid, eleve máshogyan fogsz az egész környékhez viszonyulni, ha legalább 1-2 nevet és fényképet tudsz hozzájuk párosítani. 

Te is a környéken fogsz építkezni? Létrehoztam egy zárt csoportot, ha van kedved lépje be a Facebook oldalon keresztül! ;) Amúgyis, kövess Facebookon, oda kerülnek fel a finomságok ;)

Facebook oldal

A bejegyzés trackback címe:

https://elsoepitkezo.blog.hu/api/trackback/id/tr3512592221

Axioma 2017.06.14. 15:01:05

Az evente 2 ingyenest nemreg vezettek csak be, de ha el is fogy (meg elotte altalaban) egy ezresert adnak az ingatlanrol teljes infot, en hazkereses kozben olyanokat is lekertem, amihez oda se mentem vegul... az ember sajat ideje meger ennyit, amit megsporol a teljes tullap lekeresevel, a haz sztorijanak megismeresevel. A vetelhez kepest elenyeszo koltseg, ha 50-et ker is le valaki, de altalaban 10 alatt kene maradnia korultekinto valogatassal.
Es - ha azota nem szuntettek meg - az illetekes foldhivatalban szemelyesen volt ingyenes betekintes (dokumentalni pl. foto nem lehet, de jegyzetelni igen). Megjegyzem, ez az ep.hatosagnal is igy van, elvileg betekintest kaphatsz az epitkezes papirjaiba (volt ez a full papiralapunal, most passzolom), legalabbis nekunk ez alapjan segitettek amikor a szomszedrol kellett volna tudni, a telekhatartol honnan mennyire epitkezett.

Első Építkező 2017.06.14. 16:31:20

@Axioma: Lakásvásárlásnál vagy régebbi építésű területen biztosan jobb a teljes "élettörténetet" lekérni, nálam bőven elég volt a név, lakcím, születési idő. (lévén, hogy új parcellázású terület, 1 forintot nem akarok kiadni azért, hogy esetleg azzal szembesüljek, hogy "önkormányzati terület" :)

Bicepsz Elek77 2017.06.14. 17:28:01

3x benezni:este es delutan mindenkepp...

Axioma 2017.06.14. 20:10:15

@Első Építkező: Gondoltam elfer az info a tobbi (hasonlo) kozott, hatha valakinek jol jon - de sztem tudsz te innen hsz-t torolni is, es akkor problem solved.

Első Építkező 2017.06.14. 20:17:08

@Axioma: Japp, sajnálom, hogy belementem.. Sajnos a blog stílusa kell a publicitásért, de azért örülök, hogy van akinek átment a lényegi tartalom! :)

én csak hallgatok 2017.06.14. 20:31:28

Értem én, hogy a te blogod, a tiéd az utolsó szó, de szerintem éppen az a baj, hogy a faszbuk bűvöletében él sok ember, a személyes kapcsolatot nem lehet pótolni semmivel. Le is írtam, hogy kezdő építkezésnél lehet és kell is összefogni, de te úgy adtad elő a tulajdonlapról történő adatgyűjtés az általad felsorolt kellemetlen szomszédtípusok ellen is is orvosság lenne.
Ha nem akarod érteni, akkor nem érted, természetesen tudom és elfogadom, hogy mindig a bloggazdának van igaza. Neme foglak többé zavarni.

Első Építkező 2017.06.14. 21:20:17

Kívánok mindenkinek annyi időt, hogy 20km-ert ingázzon napi többször azért, hogy talán találjon valakit a frissen parcellázott területen.
Ez picit olyan, hogy mit gondolt a költő.
Köszi, hogy itt voltál :)

odamondó 2017.06.14. 21:41:17

Komolyan? És ha kiderül ki a tulaj mégis miből tudod meg, hogy jófej szomszéd-e?

Kicsit elmebeteg ötlet.

Első Építkező 2017.06.14. 21:49:24

@odamondó: Olvasd el kérlek a teljes bejegyzést, ha ez nem elég nézd meg a blog indulásakor írt első 1-2 bejegyzést. Köszi!

udvaros · https://udvar.wordpress.com 2017.06.14. 22:49:28

A szomszédok viselkedésén nem változtat a megismerésük, ellenben az hasznos, ha úgy bánsz velük, ahogy megérdemlik. A barátságos szomszéddal barátkozz, az ellenségessel pedig küzdj meg bátran. Ezt a hozzáállást a régiek úgy írták körül, hogy "amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten".

Hozzászólás © 2017.06.14. 22:51:55

Leendő szomszédokat érdemes már régi építésű házaknál is lehetőség szerint ellenőrizni. Főleg személyes találkozásokkal (igen, több alkalommal is, sok minden kiderülhet).
Sok mindent tudnék mesélni milyen helyzetekbe lehet belesodródni, ugyan nem új építésről beszélek de én belefutottam szinte mindenbe amit el sem tudtam képzelni (akartam egy listát írni, de túl hosszú.).

Beer Monster 2017.06.15. 08:29:38

Ha megtudod, hogy ki a tulaj, hogyan tudod meg a telefonszámát?

Én a tudakozót a 90-es évek óta nem hívtam eredménnyel egyszer se, minden szám titkos.

bontottcsirke 2017.06.15. 11:53:17

Én lakásvásárlás előtt is többször visszatérek a jövendő helyszínhez. Szépen kibontok egy kólát és hallgatózom. Amint elkezdik a ; kuuuuvaanyád te vagy a hibás, már mondom is le a vásárlási szándékot.

Háznál: harcikutya, vasárnapi reggel hatkori flexelgetés, heló

2017.06.15. 12:24:11

Ha már megvetted a telket, akkor mi a jó franc értelme van vásárlás _után_ nyomozgatni? Akkor már úgyis hótmindegy, mert megvetted, ha hat szomáliai kalóz lakik a szomszédban, már úgyse tudsz mit csinálni. A földhivatal+google+fb hülyéskedés helyett meg esetleg át lehet csöngetni a szomszédhoz, hogy heló, én vagyok/szeretnék lenni az új szomszéd, mondjon már pár szót a környékről, aztán 10 perc dumából úgyis kb leszűrhető, hogy milyen arc.

Első Építkező 2017.06.15. 12:28:39

@shitgun: Ha elolvasod a korábbi bejegyzéseket, esetleg csak a képeket nézed meg, nagyon gyorsan rá fogsz jönni, hogy miért nem csengetek be a szomszédba. :)
Zöldmezős, értsd közmű kiállások vannak egy krva nagy szántóföldön. Így már remélem élhetőbb gondolat a netes kapcsolatfelvételt. Nem szeretnék várni az első hellóval addig, ameddig lesz kapucsengője a szomszédnak. ;)

2017.06.15. 12:43:48

@Első Építkező: bocs, de nem fogom visszaolvasni a komplett blogot, ha már idehozott a főoldal, gondoltam (gondolnám) magában is értelmezhető a poszt. Na most akkor az a helyzet, hogy építkezel, és népesül be a szomszédság, és őket akarod lemeózni? Mert ezt megteheted ugyan, de ha kiderül valamelyikről, hogy határnagy taplóbunkó, akkor mi van? Semmi, tőled függetlenül megveszi a szomszéd telket, nem tehetsz semmit. Akkor meg mi értelme van a fb-on vizslatni? Majd ha odaköltözik, meglátod milyen, aztán megpróbálsz kijönni vele, vagy elásod a hátsókertben, vagy bármi. De fb-on hülyéskedni mindenképp hülyeség :)

Első Építkező 2017.06.15. 15:34:36

@shitgun: erre pedig ennek a bejegyzés végén találod a választ. :)

belert 2017.06.15. 17:47:37

@Bicepsz Elek77: "3x benezni:este es delutan mindenkepp... "

Ingatlannál azt szokták mondani, hogy a jókat nagyon hamar elviszik, akár még aznap, ezért nem érdemes sokat gondolkodni. Ha tényleg ez a helyzet, akkor nehéz 3x visszamenni megnézni, vagy csak gyengébb felhozatalúnál lehet, amit nem visznek el gyorsan.

Beer Monster 2017.06.15. 22:17:06

@Első Építkező: Csak arra nem találja senki a választ, hogyan derül ki a telefonszám a megszerzett adatokból.

odamondó 2017.06.16. 01:24:03

@Első Építkező: elolvastam a teljes bejegyzést és így kommenteltem eredetileg. Tehát van egy listám: Horváth István, kovács László meg egy nagy István akkor honnan találod ki kik ők? Tegyük fel megtalálod mind facebookon amit az előző kommentemből idézek már erősen elmebeteg hajlamra vall aztán egyik sem oszt meg valószínűleg publikus infót. Tehát honnan tudod milyen ember? Az állításom áll. Rohadtul nem írtad le miből fogod megtudni jó szomszéd-e.

2017.06.16. 08:42:39

@odamondó: semmiből nem fogja megtudni, hülyeség az egész. Esetleg a képeiből vonhat le ezt-azt, de láttam én már kopasz állatot vajszívvel, és cuki kiscsajt olyan rosszindulatú természettel, hogy csak na, szóval képekből se lehet sokmindent kiolvasni. Az egész bejegyzés egy rossz alapötletre épül.

Első Építkező 2017.06.16. 08:59:31

@shitgun: @odamondó:
Az alapvető probléma ott van, hogy megragadtatok a "körítésen". Nagyon innentől nincs is mit ragozni, ti úgy értitek, hogy sztereotipizálásról, "fészcsekkolásról" van szó, közben a lényeg a kapcsolatfelvételt.
Az ismerősöm tulajdoni lap csekkolással és Facebook kereséssel vett telket nyaraló övezetben ( értsd lakatlan telek, nem jár ki oda kutya sem). Én így vettem fel a kapcsolatot 2 emberrel, örvendeztünk, hogy jajj de jó hogy megtaláltuk egymást... Mindegy, mindenki saját magát akarja önigazolni, nyilván én is.

Akinek segítettem azzal, hogy 2 tullapot ingyen le lehet tölteni, az most örül, ti is örültök valamiért, mert itt kommentelgettek valami egészen másról.. :)

Szerencsére más felfogta, hogy a blog "szórakoztat", ha mást nem, legalább engem.
Nem tudom mi bajotok van, de innentől a kommentelés lezárva. Volt itt egy tök jó közösség, a kényszeres odamondást máshol pls :)
süti beállítások módosítása