... mert laikusként építkezni vicces

Első építkező, aki az őrület felé tart

Még normális nőt is egyszerűbb találni, mint egy jó telket

... oké, ez tényleg bonyolultabb, mint ahogyan gondoltam

2016. október 20. - Első Építkező

img_20161018_132157.jpg

A fene sem gondolta volna, hogy telket ilyen nehéz választani. Ezernyi szempont, rengeteg tanács, racionalitás, emóciók, egyelőre még nem is látott jövőkép, és egy darab földről beszélünk, ami áll a pusztában. Egyik lában már a szopórolleren van, de a másikkal még nem hajtom magam, úgyhogy álljunk meg egy pillanatra és vegyük számba, hogy akkó' mi legyen. A fénykép a telekről készült, ugye milyen cuki? Bár nem akartam, de kapásból a második posztban le is írom, hogy hol fogok élni.

Az érvlista, amit az eccceri agyam össze tudott rakni, nagyjából ilyen pontokból áll:

  • Ne legyen a telek rohadék drága (1 faluval Győrhöz közelebb a 800nm-es telek 10,5 millió, háhh, csókolok mindenkit)
  • Új építésű övezetben legyen
  • Ne Mucsaröcsögén legyen. Rohadt általánosítás, de nem biztos, hogy "olyan falu faluban" akarok élni... érted. Ráadásul a gyerek meg óvoda és általános iskola.. már ha van. Ha nincs, akkor a gyereket is jó korán felültetem a szopóbabakocsira (egyenesen rá, nehogy kényelmesen feküdjön), iskolabuszra.
  • Fő közlekedési útton legyen messze. Nálam zajstopp van, azért is akarok elhúzni a városból mert ződ gyerek vagyok, köll a csendnyugalommadarak és a ház elé kutyát szaratni járató szomszédok.
  • Legyen azért a közelben valamilyen bolt, ahogyan előbb is írtam saját ovi (esetleg bölcsi), iskola. Szakközépiskolába meg járjon a gyerek busszal, én még az egyetemre is tömegközelekedéssel jártam, van jellemformáló ereje. Közel 9 évig voltam bejárós (szakközép, BSC+MSC), megutáltam a vonatozást, elkezdtem irigyelni azokat az embereket, akik végeznek a tanítással és negyed órán belül otthon vannak ésatöbbi. Élje csak át a gyerek is! < 8Đ
  • A ház fekvése. Na ez már kezd megkövetelni egy kis józan paraszti "eszet", térlátást meg talán tapasztalatot is. Marha jól hangzik a fényárban úszó ház, a mindig napos nappali és a nyáron napozásra alkalmas terasz <3. Na én erre mondom, hogy óbazeg, mivan? A nappali tartózkodási helyekre állandóan süssön be a nap? Hát hogy fogom nézni a nagy tv-met? Dolgozni hogyan fogok a számítógépen, wá, rühellem ha csillog a monitor. Nyáron napos terasz? Hülye vagy? A strandos is az árnyékot keresem. Szóval a tájolásnál olyan oldal kell, aminek a benapozása (király, ezt is most tanultam) ideális, jelentsen ez bármit is.
  • Utoljára hagytam a talán számomra is leginkább racionálisan felfogható tételt, a TELEKMÉRETET. A % fogalmát értem, tudom, hogy nagy telekre nagyobb házat lehet építeni és minél nagyobb a telek, arányaiban annál nagyobb kertet tudok hagyni magamnak. Fkyeah, ide a Nobelt! Használt házaknál belefutottam 1000-1500nm-es telkekbe is, elsőre jopofák voltak. Király, ott lesz egy kis szőlő, a veteményest megcsinálom úgy, hogy négyzet alakban körbe vannak rakva az adott vetemények (veteményesek?)... Hát ez nagyon király lenne, na de meddig? Gondoznám? Permeteznék? Ha sok lesz a fa (márpedig egy üres kert randán néz ki, mindenhova meg nem lehet teraszt <3 építeni) gereblyézhetek, meg fűnyírás meg tököm. Bár egy fűnyíró traktorral bevállalnám... :) Szóval maradt a középút, legyen valamekkora kert, hogy a gyereket ki lehessen majd kötni, meg ahova az asszonyt ki lehet szoktatni füvet nyírni.
    (Itt jegyezném meg, hogy számok terén analfabéta vagyok, nálam az egy méter az még az ovis korban rajtam maradt "amekkorára" ki tudod nyújtani a kezed az egy méter, metrikus egység. A négyzetméterekkel is gondban vagyok (oké, tudom, hogy méterszerméter), viszonyítási alapom annyi, hogy X átmérőjű FHD Tv-t milyen messziről kell nézni.)

Alapvetően 2 telek között vacilláltam,

Dunaszeg - 611 nm - br 5,08m (677/15)

  • Ezzel a telekkel tudtam azonnal azonosulni. Az építési övezet legszélén van, a hátsó telekhatár egy a szántóföldtől elhatároló keskeny erdősáv, mögötte külterület. A városrendezési terven látszik, hogy "amerikai stílusú" utcaszerkezetet hoztak létre, ovális alakban húzódik az út, van egy külső építési terület és egy belső. Tudod, olyan tipikus Született feleségek feeling. A parcellák nincsenek egyértelműen bekarózva, csak a kiálló közművekből lehet következtetni, hogy melyik telekről van szó és mi meddig hány méter. Murvás utca, a könyéken villanyoszlopok, zajlik több építkezés is.
  • PRO:  Soha nem lesz hülye hátsó szomszéd, ráadásul a kert hátsó részének parkosítása megoldva beépített erdősávval. Már van murvás út és az összes közmű be van kötve. Látom, hogy hol mi merre hogyan. A lakóövezet azon részébe tényleg az fog csak menni, aki arra él, nem lesz átjáróház.
  • KONTRA: Rohadjon meg, kevés lesz az a 611 nm. A bruttó 184 nm beépíthetőséggel necces a 110-120 nm-es házikó duplagarázzsal és a böszöm nagy terasszal <3. Gyakorlatilag ha kimaxolom az építhető négyzetmétert nem lesz hátsókertem. Ja és a fekvés (a telek jobb oldalára kell építkezni, arra van észak. Valaki hozzáértő pls írja már meg, hogy a tájolás mi alapján megy, a térképen is látszik a telek), azt mondják, hogy nem jó a fekvése, mert a terasz <3 egész nap fényárban úszna, de erről már írtam. Messze(bb) van Győrtől.
  • Úgyhogy nem ezt a telket választottam

Győrzámoly - 722nm - br 5,5m + 400 ezer gázközmű

  • Ameddig használt házat nézegettem, addig Győrzámoly volt az elsődleges célpont, nővéremék is itt laknak, nem rossz ha közel lakik a család. Az itt található telkeket néztem meg először, de gyakorlatilag nem láttam semmit, egy puszta szántóföld volt előttem rozsaszin karókkal, aztán csókolom  (akkor még parcellás térkép sem volt a kezemben). Mondom WTF, az Önkormányzatnál azt mondták, hogy új utcát nyitottak meg mittomén', itt se utca, se nyitás, miva'? Amikor a kis parcellázott iránymutatót a kezembe kaptam azért megváltozott az elképzelés, fejben azért összeállt, hogy mi merre hogyan, bár így is nagyon zavar, hogy nincsen még föld út sem kihúzva.
  • PRO: Közel lesz a család és közelebb lesz Győr is. Nagyobb a telek és négyzetméteráron számolva kedvezőbb mint a dunaszegi. Jó a fekvése (na itt azt mondták, hogy jó a terasznak <3), ráadásul szabályos a telek.
  • Kontra: Látszik, hogy nem vagyok műszaki ember, nem tudom elképzelni, hogy a házak hogyan fognak elhelyezkedni a telkeken. Addig már eljutottam, hogy előkert, oldalkert, hátsókert és hogy melyik oldalra kell építkezni, de fene tudja. Egymás mellett csomó telek, a rajz alapján nekem totál istálló az egész. Nincsenek behúzva a közművel (idén még ígérték az áramot és a gázt, jövő márciusig a vizet), de még a rohadék murvás út sincsen meg. Így hogyan képzelje el a házát az ecceri közgazdász? A telek overall drágább, oké, hogy négyzetméterre levetítve nem és az a cirka 1 milla ha már építkezik az ember nem oszt-nem szoroz, de érted. Könnyű kimondani, hogy háhh, 1 millió, de az az egy millió később nem fog hiányozni? Mind1 yolo, az a +100nm megéri, lesz hova elásni az uzsorásokat.
    Ja és várjunk. A telek 3 telekre található az egy telek széles  (2 telek hosszú) betervezett közparktól. Na ez most megint mi? Az király ha  játszóteret akarnak oda építeni (nővéremék közelében is van), de mi van akkor ha lekúrnak egy szelektív szigetet? Persze biztos király amikor kispapucsban átmegyek és kidobom a műanyag palackokat, de azért a szelektívbe dobált cuccok csörömpölése 20 éven keresztül meg tudják kezdeni az idegpályákat. (ráadásul plusz forgalom...). Egy korábban nyitott lakóövezetben a szelektívet számomra érthetetlen módon majdnem az utca közepére rakták, úgyhogy egy picit félsz van bennem, ezért is a 3 telek távolság.
  • Szóval ezt a telket választottam ( vagyis azt hiszem, hogy fogom választani, mert még egyszer kimegyek és meglesem. Ha a szintek (nem tudom miről beszélek) is jók, akkor csörgetem a jegyzőnénit aztán yolo!

Szóval nincs más hátra, előkeresni a gumicsizmát, picit várni, hogy elálljon az eső aztán kimenni A HELYSZÍNRE. Viszek valami mérőeszközt, azt mondták arra jó a "cóóstok", meg a telefonomra töltök le GPS-es vízszintmérőt és ha a telek nincs a többihez képest krvára lent, akkor mehet a buli!

A bejegyzés trackback címe:

https://elsoepitkezo.blog.hu/api/trackback/id/tr3611823935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása